Четвер, 19/09/2019, 01:22
Вітаю Вас Гість | RSS

Часлівецька школа-інтернат

Меню сайту
Форма входу
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0
ПедПРЕСА

Запобігання та протидія булінгу

                                                           

Запобігання та протидія булінгу в Часлівецькій школі-інтернат

ЗАКОН УКРАЇНИ «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо протидії булінгу (цькуванню)»

Порядок подання та розгляду заяв про випадки булінгу

Порядок реагування на доведені випадки булінгу

Корисні посилання щодо теми антибулінгу

Організації, які займаються проблемами булінгу в Україні 

 

Онлайн-курс для освітян розміщений на платформі «Прометеус»

 

 

 

 

 

План заходів

з проведення з 16.09.-20.09.2019р.Всеукраїнського тижня з протидії булінгу в Часлівецькій загальноосвітній спеціальній школі- інтернаті І-ІІ ступенів Закарпатської обласної ради:

1.Організувати і провести у школі-інтернаті годину спілкування «Булінг.Причини і наслідки»

16.09.2019р.класні керівники.

2.Провести лекцію на тему: «Безпечна школа. Маски булінгу».

17.09. 2019р. юрисконсульт Костик В.І.

3.Провести виховні години «Булінг в учнівському середовищі і як з ним впоратися».

18.09.2019р. педагоги- вихователі

4.Організувати зустріч з працівниками правоохоронних органів.

На протязі тижня .Педагог-

організатор Стинич Г.І., старший

вихователь Мигалович А.О.

5.Перегляд відеоматеріалу Нік Вуйчич «Булінг у школі і як з ним боротися».

Пердук Е.Г.

 

 

                Затверджую :     

     Директор школи-інтернату

                                                                                                                                                                                                                 М.І.Михайлочко

 

План заходів

щодо профілактики булінгу в Часлівецькій школі- інтернаті

№ з/п

Дата і час проведення

Заходи

Відповідальні, місце

проведення

1.

12.03.2019

Бесіда « Булінг. Причини і наслідки»

юрисконсульт

2.

 

27.03.2019р.

Круглий стіл для педагогічного колективу «Безпечна школа- інтернат. Маски булінгу»

Педагогічний колектив

3.

17.04.2019р.-24.04.2019р.

Година спілкування, виховна година на тему: «Булінг в учнівському середовищі і як з ним впоратися»

Класні керівники, вихователі

4.

24.04.2019р.

Перегляд відеороликів «Нік Вуйчич про булінг у школі», «Булінг у школі та як з ним боротися»

Педагог- організатор Стинич Г.І.,Пердук Е.Г.

5.

02.05.2019р.-31.05.2019р.

Поради батькам, щоби зменшити ризик булінгу для своєї дитини.

Класні керівники, батьки

13.02.2019 року в школі-інтернаті спільно з працівниками кримінальної і ювенальної превенції Національної поліції в Ужгородському районі проведено роботу з питань профілактики правопорушень та злочинності серед неповнолітніх та в дитячо-юнацькому середовищі:

Безпечна школа - Нік Вуйчич (ВІДЕО)

ДОТРИМАННЯ ПЕДАГОГІЧНИМИ ПРАЦІВНИКАМИ ВИМОГ ЗАКОНОДАВСТВА ЩОДО ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ

ЗАХИСТУ ДІТЕЙ ВІД БУДЬ-ЯКИХ ФОРМ

ФІЗИЧНОГО ТА ПСИХІЧНОГО НАСИЛЬСТВА

 

Дотримання чинного законодавства з питань захисту прав неповнолітніх, запобігання насильству над дітьми, дитячої бездоглядності, профілактики правопорушень серед підлітків визначені у наступних нормативно-правових документах: Закону України «Про освіту», Закону «Про охорону дитинства», «Порядок розгляду звернень та повідомлень з приводу жорстокого поводження з дітьми або реальної загрози його вчинення».

Насильство може чинитися як дорослими щодо дітей, так і самими дітьми відносно одне одного. Свідченнями поширеності останнього стали численні публікації та репортажі на національному телебаченні, присвяченні насильству між дітьми в школі.

Оскільки діти проводять багато часу саме в навчальних закладах, то школи мають відігравати одну з ключових ролей у справі захисту дітей від насильства.

Результати опитування показали, що переважна кількість підлітків, зокрема 94% , проживають у сім’ях, в яких немає насилля.

Жорстоке поводження з дитиною – будь-які форми фізичного, психологічного, сексуального або економічного насильства над дитиною в сім’ї або поза нею

Фізичне насильство над дитиною – дії із застосуванням фізичної сили стосовно дитини, направлені на спричинення їй фізичного страждання, що заборонені законом. Фізичне насильство в сім'ї передбачає умисне нанесення одним членом іншому побоїв, тілесних ушкоджень, що може призвести до смерті, порушення фізичного або психічного здоров'я, посягання на його честь і гідність.

Сексуальне насильство або розбещення – протиправне посягання однієї особи на статеву недоторканість іншої, дії сексуального характеру стосовно дитини, що проявляються як зґвалтування, сексуальні домагання, непристойні пропозиції, будь-які образливі дії сексуального характеру.

Психологічне насильство – вплив однієї особи (групи осіб) на психіку дитини, з використанням словесних образ, погроз, переслідування, залякування, критика, маніпуляції, що може призвести до виникнення у дитини пригніченого або хронічного тривожного стану, затримки чи відставання психоемоційного, когнітивного, соціального та фізичного розвитку тощо.

Одним із важливих завдань є соціально-педагогічна профілактика насильства та протидія булінгу.

Практично в кожному класі є учні, які стають об’єктами глузувань та знущань. Булінг або цькування, – достатньо нове поняття в нашому житті, Булінг (від англ. bully – хуліган, задирака, насильник) – визначається як утиск, дискримінація, цькування.

Дії, які характеризують явище булінгу:

Фізичний булінг – штовхання, підніжки, зачіпачання, бійки, стусани, ляпаси, «сканування» тіла, нанесення тілесних ушкоджень тощо.

Економічний булінг – крадіжки, пошкодження чи знищення одягу та інших особистих речей жертви, вимагання грошей тощо.

Психологічний булінг – принизливі погляди, жести, образливі рухи тіла, міміки обличчя, поширення образливих чуток, ізоляція, ігнорування, погрози, жарти, маніпуляції, шантаж тощо.

Сексуальний булінг – прізвиська, образи, принизливі погляди, жести, образливі рухи тіла сексуального характеру, зйомки у переодягальнях, поширення образливих чуток, сексуальні погрози, брутальні жарти тощо.

Науковці та правозахисники вважають, що сьогодні булінг перетворився на особливу форму взаємовідносин, яка ґрунтується на дискримінації, насильстві та агресії. за якими стоїть ціла низка соціальних, психологічних та педагогічних проблем. Соціальна структура булінгу виглядає так: переслідувач (переслідувачі), свідки, жертва.

Найчастіше булінг відбувається в місцях, де контроль з боку дорослих менший або відсутній взагалі. Це можуть бути: їдальні, сходи, коридори, вбиральні, роздягальні, спортивні майданчики. Знущання найбільш поширені в початковій або середній школі, рідше у старшій. Однак, необхідно відмітити, що в старшій школі булінг набуває більш прихованого характеру.

Сьогодні набирає обертів кібербулінг – приниження за допомогою мобільних телефонів, Інтернету. Діти (та й дорослі не виняток) реєструються в соціальних мережах, створюють сайти, де можуть вільно спілкуватися, ображаючи інших, поширювати плітки, особисті фотографії або відео, в т.ч. зроблені в роздягальнях чи вбиральнях.

Отже, органи та заклади освіти відповідно до «Порядку розгляду звернень та повідомлень з приводу жорстокого поводження з дітьми або реальної загрози його вчинення», затвердженого Наказом Державного комітету України у справах сім'ї та молоді, Міністерства внутрішніх справ України, Міністерства освіти і науки України, Міністерства охорони здоров'я України 16.01.2004 № 5/34/24/11:

· здійснюють приймання заяв та повідомлень про випадки жорстокого поводження з дітьми;

· терміново (протягом однієї доби) передають повідомлення у письмовій формі до служби у справах дітей, органів внутрішніх справ про випадок жорстокого поводження з дитиною чи реальну загрозу його вчинення;

· уживають заходів для виявлення і припинення фактів жорстокого поводження з дітьми у навчальних закладах;

· керівники навчальних закладів зобов’язують педагогічних працівників, зокрема класних керівників, проводити попереджувальну роботу з батьками з метою недопущення випадків жорстокого поводження дітьми в сім’ях, а також відстежувати подібні випадки з боку інших учнів;

· класні керівники організовують роботу з батьками щодо роз’яснення наслідків жорстокого поводження з дітьми в сім’ях, а також з особами, що становлять найближче оточення дитини, яка постраждала від жорстокого поводження або потерпає від реальної загрози його вчинення.

Каталог дій, які розцінюються як жорстоке поводження з дітьми в закладах освіти (витяг з Наказу Міністерства освіти і науки України «Про вжиття додаткових заходів щодо профілактики та запобігання жорстокому поводженню з дітьми» від 25.12.2006 № 844)

Жорстоке поводження з дітьми в школі, виховній установі з боку вчителів, вихователів щодо дітей виявляється у наступному: приниженнях, постановці в кут; битті; роздяганні дитини перед іншими як способу покарання; нагадуванні при класному колективі про недоліки дитини, особливості сім'ї, сімейні події, про які вчителю стало відомо; непосильній праці; ігноруванні фізичних потреб дитини (заборона піти до туалету); існуванні «любимчиків»; підвищеному тоні, крику, необґрунтованих, неадекватних оцінках; суворій дисципліні, яка тримається на страху, а не на інтересі до навчання; авторитаризмі, вимогах без пояснень; недоцільних вимогах до зовнішнього вигляду дитини (зачіски, форми) і застосуванні дій щодо його покращення – підстригання власноруч, зняття прикрас, відбір мобільних телефонів тощо; розбещенні; обговорення проблем дитини та її сім'ї у класному колективі, серед батьків, що травмує психіку , погіршує моральний стан дитини.

Засобом психологічного тиску в руках окремих педагогів стало обесцінювання навчальних досягнень учнів. Нерідко 11-12 балів може отримати лише той учень, який ходить до вчителя на додаткові (платні) заняття.

Жорстоке поводження дітей щодо дітей виявляється в такому: образливих прізвиськах; насміханні над виглядом, видом діяльності, поведінкою дітей, які вирізняються серед однолітків; примушуванні до негативних дій (доведи, що не боїшся вчителя що ти не гірше за інших, - палиш, вживаєш наркотики, дорослий, займаєшся сексом тощо), бойкоті, ігноруванні; битті («темна»); відбиранні у слабших дорогих речей, грошей, їжі; погрозах, приниженнях; примусу до «служіння» сильному – нести портфель, бути на підхваті, чергувати тощо; зґвалтуванні, цькуванні.

Виходячи з вищевказаного, основними напрямами та завданнями роботи з дітьми та батьками є:

  • виявлення дітей, які потребують соціально-педагогічної та/або психологічної допомоги;
  • створення сприятливого соціально-психологічного клімату, атмосфери уваги, співчуття і співпраці в класних колективах зокрема й у навчальному закладі в цілому;
  • приділення особливої уваги роботі з учнями із вразливих сімей або сімей, що перебувають у складних життєвих обставинах;
  • протидія булінгу (цькуванню, переслідуванню тих, хто має відмінності від домінантної групи, в тому числі й у зв’язку із розбіжністю в поглядах та переконаннях);
  • сприяння адаптації дітей-переселенців в нових умовах.
Пошук
КАЛЕНДАР
Українське ділове мовлення. Календар свят
Корисні сайти
Українські пісні [Довідник] для вчителів Від свята до свята! "Весела Абетка" — Для дітей України Освітній портал MyReferatik Українські традиції Освітній портал talschool-music kazka.in.ua - Українська казка Методичний портал | Про проект Коллекция минусовок в Интернете!
Ноты - детям Бібліотека української літератури: книги, біографії, реферати, твори Зображення Сайт учителя інформатики Бройченка А.Г.
Презентації для дітей
КРИНИЧКА
Каталог - Сайти шкіл та освітніх закладів
Новини Освіта.UA

Copyright MyCorp © 2019