Вівторок, 06/12/2016, 03:55
Вітаю Вас Гість | RSS

Часлівецька школа-інтернат

Меню сайту
Форма входу
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0
ПедПРЕСА

Наші методичні розробки та презентації

Головна » 2015 » Грудень » 4 » Презентація учителя початкових класів Каршаї М.Ю. "Зорові диктанти за методом І. Федоренка (тут продовження)
11:36
Презентація учителя початкових класів Каршаї М.Ю. "Зорові диктанти за методом І. Федоренка (тут продовження)

Презентація учителя початкових класів Каршаї Мар'яни Юріївни «Зорові диктанти за методом І. Федоренка»

Спочаку рекомендації до використання:

Українська мова.

ЗОРОВІ ДИКТАНТИ

(за методом І.Федоренка)

Каршаі М.Ю.,

учитель початкових класів

Часлівецької загальноосвітньої

спеціальної школи-інтернату I-IIст.

Закарпатської обласної ради

      Без високої культури читання, наголошував В.Сухомлинський, немає ні школи, ні справжньої розумової роботи. Особливо це стосується учнів, які навчаються в спеціальних освітніх закладах. Читання є основою опанування всіх наук. У процесі читання беруть участь мислення, зір, мовлення, сприйняття, пам’ять, уява, слухові та звукові аналізатори.

     На швидкість читання впливає багато факторів:

* уміння артикулювати;

* рівень мовленнєвого розвитку;

* кут зору читця;

* постановка дихання;

* характер тексту (легкий чи складний, цікавий/нецікавий зміст);

* образ слова;

* розвиток антиципації.

       Розвиток техніки читання гальмується через слаборозвинуту оперативну пам’ять. Оперативна пам’ять розвивається за допомогою зорових диктантів, тексти яких розробив професор І.Т.Федоренко. Він жив у Харкові, де керував лабораторією експериментальної дидактики. Це тексти зорових диктантів для уроків російської мови.

      Діти з особливими потребами переважно погано читають. У реченні з 5-8 слів дитина дочитує до 3-4 слів і забуває перше. Відповідно, забуває попередні слова.

     Мною розроблені тексти зорових диктантів для уроків української мови.   Їх рекомендую проводити  в 3-4 класах, коли діти достатньо оволоділи навичками каліграфії,  списування з дошки. Уже після тренувань упродовж одного місяця з’являються перші успіхи в навчанні читання.

 Речення можуть не відповідати змісту теми уроку.

Зорові диктанти – це одна із форм роботи з розвитку навичок та техніки читання.

        Як проводити зорові диктанти?

         Є 20 наборів. У кожному наборі – 4 речення. Характерним для цих речень є те, що перше речення має 2 слова – 5 букв, а останнє речення    набору - 26 букв. Довжина речень постійно збільшується на 1-2 букви. Час роботи із зоровими диктантами – 3-4 місяці.

       На дошці я записую 1-ий набір (4 речень) і закриваю. Відкриваю по черзі речення.  Діти разом зі мною хором, а потім про себе впродовж відведеного часу (4-8 с) читають речення і намагаються його запам’ятати. Речення витираю, а учні намагаються його записати.

        Опрацювання 1-го набору забирає від 6 до 10 хв часу на уроці української мови. Якщо я бачу, що учні не справляються із завданням, то наступного дня роботу повторюємо. Можна повторювати 3-4 рази. Тільки тоді, коли всі учні засвоїли речення, запам’ятали текст, слід перейти до чергового набору. Кожен набір забирає 3-4 дні.

          Практика показує, що за 4-5 місяців в окремих учнів можна розвинути оперативну пам’ять. Зорові диктанти треба писати щодня. З метою збагачення словникового запасу, розвитку мовленнєвих здібностей, в кінці кожного набору я дібрала завдання творчого характеру.

          Сподіваюсь, що пропонований мною матеріал зацікавить учителів-дефектологів, логопедів, учителів початкових класів. Його можна використовувати як для роботи з класом, так і для індивідуальної роботи.

з/п

Речення

   Кількість

букв

 

Набір № 1

 

1.

2.

3.

4.

У лісі.

Он дуб.

Тут мох.

Ось пень.

*Які дерева лісу ти ще знаєш?

5

5

6

7

 

Набір № 2

 

1.

2.

3.

4.

Ніна шиє.

Оля пере.

Іван пише.

Єва малює.

* Назви імена дівчаток?хлопчиків? З якої букви вони пишуться?

7

7

8

8

 

Набір № 3

 

1.

2.

3.

4.

Віє вітер.

Небо сіре.

Йдуть дощі.

Жовтіє ліс.

* Назвати речення з теми «Осінь».

 

 

 

8

8

9

9

 

Набір № 4

 

1.

2.

3.

4.

Я чищу зуби.

Бережи очі!

Іра миє руки.

Юрко хворий.

* Розкажи, що треба робити, щоб залишатися здоровим?

9

9

10

10

 

Набір № 5

 

1.

2.

3.

4.

 

Дуб зелений.

Цукор білий.

Волошка синя.

Мак червоний.

* Які кольори ти знаєш? Назви.

10

10

11

11

 

Набір № 6

 

1.

2.

3.

4.

 

Лисиця хитра.

Осел впертий.

Ящірка прудка.

Рак повільний.

* Назви слова – ознаки тварин (на вибір).

11

11

12

12

 

Набір № 7

 

1.

2.

3.

4.

Часник гіркий.

Диня соковита.

Малина солодка.

Огірок солоний.

* Назви, що є ще солодке? кисле? солоне?

12

12

13

13

 

Набір № 8

 

1.

2.

3.

4.

 

Цвіте конвалія.

Рожеві троянди.

Біля тину мальви.

Ось ніжні фіалки.

* Які квіти ти ще знаєш?

13

13

14

14

 

 

Набір № 9

 

1.

2.

3.

4.

 

На калині снігур.

Синиця їсть сало.

Щебече соловейко.

Дятел -  лікар  дерев.

* Назви зимуючих птахів.

14

14

15

15

 

 

Набір № 10

 

1.

2.

3.

4.

 

Кухар варить борщ.

Шофер водить авто.

Швея шиє спідничку.

Поштар приніс лист.

* Назви відомі тобі професії людей.

* Ким ти мрієш стати?

 

 

 

15

15

16

16

 

 

Набір № 11

 

1.

2.

3.

4.

 

Гарна Десна влітку!

Лід скував річку Уж.

Місто Київ на Дніпрі.

Юрась  купався у Тисі.

* Назви річки нашого краю.

*  Як треба поводитися біля водойм?

16

16

17

17

 

Набір № 12

 

1.

2.

3.

4.

 

Закарпаття – мій край.

Ужгород – старе місто.

Всюди цвітуть  сакури.

В горах озеро Синевір.

* Назви міста нашого краю.

17

17

18

18

 

 

Набір № 13

 

1.

2.

3.

4.

 

Черговий полив квіти.

На парті зошит і ручка.

Голосно лунає дзвоник.

Учні вийшли на перерву.

* Назвати правила поведінки на перерві.

18

18

19

19

 

Набір № 14

 

1.

2.

3.

4.

 

Мама спекла мені пиріг.

У курочки поживне м’ясо.

На столі склянка молока.

Смачний борщ з часником.

* Назви продукти, які корисно вживати в їжу. Чому?

19

19

20

20

 

 

Набір № 15

 

1.

2.

3.

4.

 

Літо збирає, а  зима з’їдає.

Силу мужність переможе.

Де добрі люди – біди не буде.

Праця годує, а лінь марнує.

* Які прислів’я, приказки ти знаєш?

20

20

21

21

 

Набір № 16

 

1.

2.

3.

4.

 

 Що ж  ти , весно, нам принесла?

І настав веселий травень!

Сідайте, шпаки, на шпаківню!

Коли цвітуть ніжні фіалки?

* Назви речення окличні; питальні.

* Які весняні квіти ти знаєш?

21

21

22

22

 

 

Набір № 17

 

1.

2.

3.

4.

 

Хліб випікають із борошна.

Хлібороби вирощують хліб.

На рушничку лежала хлібина.

Люди повинні шанувати хліб!

* Що означає «шанувати хліб»?

* Підкресли спільнокореневі слова. Виділи корінь.

22

22

23

23

 

Набір № 18

 

1.

2.

3.

4.

 

Даринка годує качок і курей.

Петрик наносив дров до хати.

Ніна помила на кухні підлогу.

Юрко віником підмів подвір’я.

* Як ти допомагаєш мамі?

23

23

24

24

 

Набір № 19

 

1.

2.

3.

4.

На подвір’ї літали ластів’ята.

На калині в’ють гнізда солов’ї.

У Мар’янки  є новий червоний м’яч.

Дем’ян і Юрасик – веселі хлоп‘ята.

* Підкресли слова з апострофом.

24

24

25

25

 

Набір № 20

 

1.

2.

3.

4

Ось синіють лісові дзвіночки.

Під вербою виблискує джерело.

Всюди дзвінко співають пташки.

Джмелі гудуть над листям у гаях.

* Підкресли слова з словосполученням дж, дз.

25

25

26

26

А тут сама презентація (приміка: презентація йде автоматично):

Переглядів: 410 | Додав: Школа | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Ім`я *:
Email *:
Код *:
Пошук
КАЛЕНДАР
Календар свят і подій. Листівки, вітання та побажання
Корисні сайти
Українські пісні [Довідник] для вчителів Від свята до свята! "Весела Абетка" — Для дітей України Освітній портал MyReferatik Українські традиції Освітній портал talschool-music kazka.in.ua - Українська казка Методичний портал | Про проект Коллекция минусовок в Интернете!
Ноты - детям Бібліотека української літератури: книги, біографії, реферати, твори Зображення Сайт учителя інформатики Бройченка А.Г.
Презентації для дітей
КРИНИЧКА
Каталог - Сайти шкіл та освітніх закладів
Соціальні закладки
Новини Освіта.UA

Copyright MyCorp © 2016